2016/08/02

Mocno czekoladowe ciasto z cukinią


Przeglądając Facebook zauważyłam przepis na ciasto z cukinią z Moje wypieki. Po jego przeczytaniu poszłam na grządki po niewielką cukinię. Po sprawdzeniu, czy mam gorzką czekoladę i pozostałe składniki zabrałam się za pieczenie. Ciasto bardzo szybko się przygotowuje, jest mocno czekoladowe i wilgotne w środku. Jest wyśmienite i bardzo szybko znika z talerza.

Składniki:

  • 115 g masła,
  • 50 g drobnego cukru,
  • pół szklanki oleju rzepakowego lub słonecznikowego,
  • 2 duże jajka,
  • pół szklanki gęstej śmietany lub jogurtu naturalnego,
  • 300 g mąki pszennej,
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia,
  • łyżeczka sody oczyszczonej,
  • 4 łyżki kakao Deco Moreno,
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej,
  • 2 szklanki startej cukini.
Przygotowanie:

Piekarnik nagrzać do temperatury 160 stopni.
Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia.
Cukinię umyć i zetrzeć na tarce o dużych oczkach.
Mąkę, proszek do pieczenia, sodę i kakao przesiać do miski.
W drugiej umieścić masło, zmiksować na gładko, dodać cukier oraz jajka. Ciągle miksując wlewać olej. Do tak utartej masy dodawać stopniowo : Przesiane suche składniki, następnie kwaśną śmietanę. Wymieszać do połączenia składników. Następnie dodać kawę rozpuszczalną, wymieszać i dodać cukinię. 
Do keksówki przełożyć masę  i wyrównać. 
Piec w temp. 160 stopni przez ok. 45-50 min, do suchego patyczka.
Po upieczeniu wystudzić. Można polać polewą czekoladową i udekorować malinami.














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz