2013/11/08

Koktajle owocowo-warzywne

Smoothies, czyli pomysł na szklankę pysznego koktajlu z dużą dawką cennych składników odżywczych. Jego konsystencja może być mniej lub bardziej gęsta w zależności od tego co dodamy. Może, to być  jogurt, woda mineralna, czy sok owocowy. Na koktajle świetnie nadają się takie warzywa liściaste jak: szpinak, kapusta włoska, jarmuż, sałata, pietruszka, liście pokrzyw, czy kolendra. Należy pamiętać, aby nie łączyć produktów skrobiowych z owocami. Jeśli chodzi o owoce panuje całkowita dowolność. Należy unikać dodatku cukru. W zamian można dodawać przyprawy wzmacniające smak, np. sok z cytryny, cynamon, czy miód. Warto dodać odrobinę oliwy z oliwek lub oleju słonecznikowego.  Pamiętajmy, aby gotowe koktajle spożyć od razu po ich przygotwaniu ze względu na utlenianie się witamin. Przygotowanie takich koktajli jest naprawde szybkie i proste. Są one sycące, łatwo przyswajalne, są bogatym źródłem białka, tluszczu i węglowodanów, czy błonnika. 
W poszczególnych postach będę dodawała sprawdzone przepisy na koktajle.