2014/06/22

Pancakes z bitą śmietaną i malinami

Pancakes, to amerykańskie naleśniki, które są świetnym pomysłem na sycące i słodkie śniadanie. Można je podawać z wieloma dodatkami w zależności od upodobania.  Moje ulubione,  to placuszki z bitą śmietaną i owocami sezonowymi( dzisiaj wypadło na maliny). Doskonale w roli dodatków  spisują  się : sałatka owocowa i syrop z kwiatów z bzu czarnego. Pomysł na ciasto zaczerpnęłam ze strony Moje wypieki.

Przepis na 15 placuszków

Składniki:

  • 190 g mąki pszennej,
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej,
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 50 g cukru pudru,
  • 1 jajko,
  • 200 ml mleka,
  • łyżeczka roztopionego masła,
  • szklanka malin, 
  • 250 ml śmietany kremówki,
  • mięta do ozdoby
Przygotowanie:

W misce wymieszać suche składniki tj. mąkę, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną i cukier puder. W oddzielnym pojemniku rozbełtać jajko z mlekiem. Masło roztopić i ostudzić. Do sypkich składników wlać mleko z jajem i masło. Całość dokładnie wymieszać. Patelnię rozgrzać, ja dodałam łyżeczkę oleju. Na rozgrzany olej kłaść łyżką pancakes. Smażyć do momentu pojawienia się pęcherzyków powietrza i do zarumienienia z obu stron. Należy uważać, aby się nie przypaliły. Przed każdą "turą" kładzenia kolejnych placuszków wlewałam odrobinę oleju.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz