2014/08/19

Jajka zapiekane w szynce

Przepis na, to smaczne śniadanko wpadł mi do głowy, gdy w lodówce znalazłam  jajka i szynkę. Nie miałam ochoty na jajecznicę, więc postanowiłam zapiec jajka w szynce, którą wyłożyłam formę na muffinki. Można dodać  kawałki papryki, czy kukurydzę, doprawić ziołami i posypać serem żółtym. W efekcie powstają jajeczne muffinki. Doskonale smakują z grzankami z tostera.

Porcja na 4 sztuki

Składniki:
  • 3 jajka,
  • 2 listki bazylii lub pietruszki,
  • 2 cienkie paski papryki,
  • 3 łyżeczki kukurydzy z puszki,
  • 4 plasterki szynki,
  • sól i pieprz
Przygotowanie:

Silikonową formę na muffinki wyłożyć plasterkami szynki. Jajka rozbełtać widelcem, posolić, dodać pieprz i pokrojoną bazylię. Do formy z szynką dodać pokrojoną paprykę i kukurydzę, zalać jajkiem. Posypać z wierzchu serem żółtym i zieleniną. Nagrzać piekarnik do temp. 200 stopni. Piec do momentu całkowitego ścięcia jajka, czyli ok. 15-20 min w temp. 200 stopni. Podawać z tostami i świeżą kawą z mleczkiem:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz