2014/12/23

Makowiec z bakaliami

Kruchy spód, masa makowa najeżona  miodem i bakaliami, a całość posypana kruszonką. Jednym słowem- niebo w gębie. Po przepis sięgnęłam do  Moje wypieki i lekko go zmodyfikowałam. Jest prosty w przygotowaniu  i bardzo smaczny. Najlepszy makowiec jaki jadłam. Myślę, że nie raz go upiekę.

Składniki:
  •  300 g mąki,
  • 200 g masła,
  • 120 g cukru,
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii lub cukru waniliowego,
  • 4 łyżki powidła śliwkowego,
  • masa makowa,
  • pół szklanki miodu,
  • 5 ja (oddzielić białka od żółtek),
  • 3 jabłka,
  • 120 g masła,
  • 3/4 szklanki cukru,
  • 1 łyżka spirytusu,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • bakalie : rodzynki, żurawina, śliwki suszone, orzechy włoskie (po 2-3 łyżki)
Przygotowanie:

Mąkę przesiać do miski, w kruszyć masło, dodać cukier i ekstrakt, zagnieść palcami na kruszonkę. Formę do pieczenia ciast wyłożyć papierem. Spód wylepić połową kruszonki, Piec w piekarniku nagrzanym do temp.180 stopni przez 15 min.
W misce zmiksować masło z cukrem, dodawać stopniowo żółtka, zmiksować na gładką masę. Do masy maślanej dodać makową masę, miód, jabłka(obrać i zetrzeć na grubych oczkach tarki), spirytus, proszek do pieczenia i bakalie. Bardzo dokładnie wymieszać łyżką. W oddzielnej misce ubić na pianę białka ze szczyptą soli. Pianę dodać do masy, wymieszać delikatnie. Podpieczony spód wysmarować powidłem i wylać masę, rozgarnąć aby była równomiernie rozłożona. Wierzch posypać pozostałą kruszonką. Piec w temp. 175 stopni przez 50 min. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz