2015/01/26

Pieczona owsianka z jabłkami

Odkąd spróbowałam owsianki mojej siostry po raz pierwszy od razu wiedziałam, że będzie to moje ulubione śniadanko. Dlatego szukałam pomysłu na owsiankę w różnych wersjach, aż natknęłam się na ten przepis. Pieczona owsianka brzmi świetnie, a jeszcze lepiej smakuje. Dodatek mrożonych porzeczek dodał kwaśnego smaku, natomiast świeży imbir i cynamon orientalnego zapachu i smaku. Jeśli lubicie eksperymentować z tradycyjnymi przepisami ta wersja owsianki przypadnie Wam do gustu. Mając jeszcze trochę czasu gotową owsiankę można zjeść w łóżku przy ulubionej gazecie kulinarnej szukając inspiracji na następne danie.

Porcja dla 1 osoby, czas przygotowania : 40 min

Składniki:
  • 4 łyżki płatków owsianych (nie błyskawicznych),
  • szczypta soli,
  • 1/2 łyżeczki cynamonu,
  • 1 łyżka miodu,
  • 1 łyżka rodzynek, żurawiny,
  • 1/4 szklanki mleka,
  • 1/2 łyżeczki utartego, świeżego imbiru,
  • 1 małe jajko,
  • ćwiartka jabłka,
  • mrożone owoce ( ja użyłam czerwoną porzeczkę)
Przygotowanie:

Piekarnik nagrzać do 190 stopni. Formę do pieczenia wysmarować masłem (brzegi i spód). Na spód ułożyć pokrojone w cienkie pół plasterki jabłko, posypać rodzynkami. W misce wybić jajko, rozbełtać z mlekiem i miodem, dodać starty imbir. W oddzielnej misce wymieszać płatki owsiane z przyprawami. Suche i mokre składniki wymieszać razem. Połowę masy przełożyć do formy z jabłkami, wyrównać. Na masę owsianą dodać mrożone owoce, a następnie resztę masy. Na wierzch także ułożyć mrożone owoce. Całość zapiekać 30 min w temp. 190 stopni. Po wyciągnięciu z piekarnika odczekać 5 min, aby owsianka stężała. Smacznego;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz