2015/07/21

Tarta z kremem czekoladowym i malinami

Zbliżający się weekend i wolny dzień wymusił na mnie upieczenie ciasta. Długo zastanawiałam się nad tym co upiec. Ponieważ jest sezon malinowy pomyślałam o tarcie z malinami, które świetnie smakują z kremem czekoladowym. 
Przepis na idealny krem czekoladowy znalazłam w KUKBUK.  Na krem składają się tylko 3 składniki, a smakuje wybornie. Należy pamiętać, aby czekolada miała minimum 75% kakao.

Składniki:

Kruche ciasto:
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej,
  • 120 g schłodzonego masła,
  • łyżeczka cukru,
  • żółtko jaja,
  • 50 ml zimnej wody
Krem czekoladowy:
  • 250 ml śmietany kremówki 30 %,
  • 100 g czekolady gorzkiej,
  • 10 g masła
Dodatkowo 250 g malin

Przygotowanie:

 Mąkę przesiać na stolnicę, posiekać z masłem, cukrem  i żółtkiem, wlać tyle wody, żeby z powodzeniem zarobić kruche ciasto. Gotowe ciasto odstawić do lodówki na 15 min.  W tym czasie formę na tartę wysmarować masłem i posypać bułką tartą. Piekarnik nagrzać do temp. 180 stopni. Ciasto wyjąć z lodówki i rozwałkować, tak aby wyłożyć formę i boki formy. Spód nakłuć widelcem w wielu miejscach i rozsypać groch, aby ciasto się nie podnosiło. Piec 30 min w temp. 180 stopni.

Śmietankę kremówkę wlać do rondla i zagotować, od czasu do czasu mieszając aby się nie przypaliła. Czekoladę posiekać na drobne kawałki i wsypać do śmietanki zestawionej uprzednio z ognia. Dodać masło i mieszać do momentu, aż czekolada się rozpuści i masa zgęstnieje. Czekoladowy krem odstawić do wystygnięcia. Krem przelewamy do foremki z ciastem. Przyozdabiamy ładnymi malinami. Wstawiamy do lodówki na 30 min.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz