2014/06/18

Sałatka z mozarellą, truskawkami i szpinakiem polana sosem czekoladowym

Sałatka ta jest szybka i bardzo prosta w przygotowaniu. Połączenie szpinaku, truskawek i mozarelli jest doskonałym pomysłem. Pomysł na sałatkę narodził się, gdy potrzebowałam zrobić szybkie, ale również sycące danie. Do jego skomponowania wykorzystałam to, co miałam w lodówce oraz produkty z własnego ogródka. Na grządkach znalazłam dorodne i soczyste truskawki oraz piękny, zielony szpinak.
Inspirację na tą sałatkę zaczerpnęłam ze strony Kwestia Smaku.

Porcja : 3 osoby

Składniki:

  • 500 g szpinaku świeżego,
  • 1 kulka mozarelli,
  • 250 g świeżych truskawek,
  • 1/3 szklanki orzechów włoskich,
  • pieprz,sól
Sos czekoladowy:
  • 1 łyżeczka kakao,
  • szklanka truskawek,
  • łyżka miodu,
  • łyżeczka oliwy,
  • szczypta pieprzu
Przygotowanie:

 Szpinak umyć, ułożyć listki na talerzu,  jeśli są duże poszarpać. Mozzarellę rozdrobnić. Całość posypać pieprzem i solą. Truskawki pokroić w ćwiartki i ułożyć na serze. 

Przygotowanie sosu:

 Truskawki umyć, odszypułkować i przekroić na ćwiartki. Wrzucić do rondelka, dodać miód, kakao, oliwę i pieprz. Zagotować. Zblendować i przetrzeć przez sito na gładki sos.  Sałatkę polać sosem i posypać uprażonymi orzechami włoskimi. Podawać po 10 min przechowywania w lodówce. Wówczas smaki połączą się.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz