2015/03/22

Hummus

Dziś razem z siostrą przygotowałam hummus - wegetariańską pastę z ciecierzycy. Chociaż nazwa i składniki brzmią nieco egzotycznie, hummus już na stałe zagości w naszym domu, bo posmakował wszystkim.
Jego przygotowanie nie jest trudne, a oprócz walorów smakowych ma dużo składników odżywczych. Zawiera m in. błonnik, kwasy tłuszczowe jednonienasycone, kwas foliowy, żelazo, białko. Jest świetną przekąską dla osób na diecie bezglutenowej, cukrzyków i dzieci.


Składniki:
  • szklanka ciecierzycy,
  • 4 łyżki pasty sezamowej tahini,
  • oliwa z oliwek,
  • sok z cytryny,
  • pół łyżeczki kuminu (kminek rzymski),
  • sól morska 
Przygotowanie:

Ciecierzycę płuczemy, zalewamy 3 szklankami zimnej wody i zostawiamy na noc. Na drugi dzień odlewamy wodę, zalewamy ponownie i gotujemy około 40 minut. Aby ciecierzyca szybciej zmiękła dodajemy do wody pół łyżeczki sody oczyszczonej.  Pod koniec gotowania solimy.

Kiedy ciecierzyca będzie miękka ( da się rozgnieść w palcach ) blendujemy ją na gładką masę w między czasie dodając pozostałe składniki: tahini, 2 - 3 łyżki oliwy z oliwek, łyżkę soku z cytryny, kumin, sól. Jeśli masa pasty wydaje się zbyt gęsta, można dodać odrobinę  lodowatej wody.