2015/03/11

Owsiane muffiny z konfiturą

Od kiedy zaczęłam zajęcia na uczelni postanowiłam przynosić ze sobą w pudełeczku jedzenie. W tym tygodniu upiekłam pyszne i bardzo sycące muffiny z mąki pszennej razowej z dodatkiem płatków owsianych. Nie dodałam ani grama cukru, natomiast postanowiłam je wzbogacić pysznymi czereśniami z pektyną ze słoiczka. Można dodać powidło śliwkowe lub różnorakie dżemy. Także dodatek suszonej żurawiny będzie trafiony. Jak wspomniałam wcześniej idealnie sprawdzają się jako drugie śniadanie do szkoły, pracy czy na uczelnie. Jeśli lubicie słodszą wersję można dodać łyżeczkę stewii, która jest bezkalorycznym lecz słodszym zamiennikiem cukru.

Porcja na 18 sztuk

Składniki:

  • 225 g mąki pszennej razowej lub pełnoziarnistej,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 1/2 łyżeczki soli,
  • 75 g płatków  owsianych,
  • ulubiona konfitura,
  • 2 jajka,
  • szklanka mleka,
  • 1/3 szklanki oleju 
Przygotowanie:

Piekarnik nagrzać do temp. 210 stopni.
Do miski należy przesiać mąkę, sól i proszek do pieczenia. Dodać  odmierzoną ilość płatków owsianych, dokładnie wymieszać. W mniejszej misce rozbełtać widelcem bardzo dokładnie jaja z mlekiem, pod koniec dodać olej. Do suchych składników dodać mokre  i dokładnie wymieszać ( ciasto będzie miało grudkowatą konsystencję). Formę na muffiny wykładamy papilotkami i wypełniamy najpierw 1 łyżką ciasta następnie dodajemy łyżeczkę konfitury i zakrywamy 1 łyżką ciasta. Pieczemy 25 min w temp. 200 stopni ( 10 min przed końcem można zmniejszyć temp .do 180 stopni aby muffiny się nie przypiekły zanadto). 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz