2015/04/17

Domowa granola

Jako dodatek do naturalnego jogurtu lub mleka doskonale sprawdzi się w roli śniadania. Bomba energii, którą warto mieć w domu w  słoiku. Z powodzeniem może zastąpić słodkie i pełne kalorii cukierki oraz niezdrowe chipsy. 

Składniki:
  • szklanka płatków owsianych,
  • pół szklanki otrębów owsianych,
  • pół szklanki słonecznika,
  • pół szklanki dyni,
  • 3 łyżki żurawiny, rodzynek i migdałów,
  • 1/4 szklanki płynnego miodu ,
  • 3 łyżki oleju słonecznikowego
Przygotowanie:

Piekarnik nagrzać do temp. 140 stopni Celsjusza. W misce wymieszać bakalie z płatkami owsianymi i otrębami.  W rondelku  delikatnie podgrzać miód i olej do połączenia w płynną masę. Zdejmij z ognia i wymieszaj z mieszanką owsianą. Na blasze do pieczenia rozłóż papier i wyłóż granolę, rozłóż drewnianą łyżką. Piecz ok. 40 min na środkowych szczeblach piekarnika, aby granola nie przypaliła się za nadto ( powinny stać się złociste). Po wyjęciu z piekarnika dodaj rodzynki i żurawinę, wymieszaj i kiedy lekko ostygnie przełóż do szczelnego, suchego słoika.