2015/10/12

Kuskus z kurczakiem i jarmużem

Kasza kuskus jest świetną opcją jesli chodzi o przekąske/ lunch na uczelnie czy do pracy. Wystarczy zalać ją ciepłą, osoloną wodą i odstawić na 5 min aby napęczniała i dobrać ulubione składniki i gotowe.
Ja dziś proponuję Wam zestawienie z kurczakiem, cukinią, jarmużem i pomidorkami koktajowymi. Kolorowy kuskus z dodatkami odgoni ponure myśli w ten jesienny czas. 

Porcja dla 1 osoby
Czas przygotowania: 30 min

Składniki:

  • szklanka kaszy kuskus,
  • łyżeczka trawy cytrynowej lub łyżka soku z cytryny,
  • 10 liści jarmużu,
  • pierś z kurczaka,
  • kilka pomidorków koktajlowych,
  • olej do smażenia,
  • pół małej cukini,
  • przyprawy do kurczaka : łyżeczka pieprzu ziołowego, pieprz czarny, sól, curry
  • łyżeczka pestek słonecznika
Przygotowanie:

Dzień wcześniej pokroiłam w grubszą kostkę kurczaka i zamarynowałam w podanych powyżej przyprawach, wymieszałam i przykryłam folią spożywczą. Wstawiłam na noc do lodówki. 
Jeśli posiadacie trawę cytrynową: zalejcię ją ciepłą wodą i odstawcie na kilka minut, aby puściła swój aromat.
Kurczaka podsmażyłam na oleju, po 5 min przykryłam patelnię pokrywką i dusiłam kurczaka taki czas aż zmiękł ok. 20 min w zależności od wielkości pokrojonych kawałków. 
Kaszę kuskus zalałam wywarem z trawy cytrynowej ( pół szklanki wody), natomiast jeśli nie masz trawy wciśnij sok z cytryny do kaszy i zalej wodą. Odstaw na 5 min do napęcznienia, woda może być zimna. 
Jarmuż umyj dokładnie i wytnij twardy środek, drobno posiekaj liście, podsmaż na maśle z pokrojoną na cienkie plasterki lub kostkę cukinią ( 7 min). 
Do gotowej kaszki dodałam jarmuż z cukinią, kurczaka, całe pomidorki koktajlowe, posoliłam i popieprzyłam, posypałam słonecznikiem, wymieszałam. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz