2015/11/06

Amarantusanka z pieczoną marchewką i orzechami

Ostatnio bardzo udanym zakupem stał się amarantus ekspandowany. Fantastycznie lekki, w smaku przypomina mi preparowany ryż z tym wyjątkiem, że amarantus jest zdrowszy. Zalany ciepłym mlekiem lub wodą staje się podstawą pysznego, zdrowego śniadania. Co więcej można z niego zrobić? Może ciasteczka ? Zastanowię się nad tym. 
Pomysł na amarantusankę z marchewką zaczerpnęłam z Jadłonomii. Szybkie i pożywne śniadanie na start to jest coś co lubi i potrzebuje  każdy z nas.

Czas przygotowania: 20 min

Składniki:

  • 5 łyżek amarantusu ekspandowanego,
  • 1/3 szkalnki ciepłego mleka lub wody,
  • 3 orzechy,
  • pół jabłka,
  • 2 marchewki,
  • szczypta cynamonu,
  • łyżka oliwy z oliwek
Przygotowanie:

Piekarnik rozgrzej do temp. 200 stopni. Marchew po umyciu i oskrobaniu, pokrój w paski, ułóż na blasze do pieczenia. Jabłko przekrój na pół, wydrąż środek. Wyłuskane orzechy ułóż na blasze, całość skrop oliwą, posyp cynamonem i  zapiecz 15 min.
5 min przed wyciągnięciem marchewki z piekarnika amarantus wsyp do ulubionej miseczki i zalej mlekiem lub ciepłą wodą, wymieszaj i odstaw. 
Upieczone marchew i orzechy wyjmij z piekarnika i pokrój, z jabłka wydrąż miąższ. Do miseczki z amarantusem dodaj pokrojoną marchewkę, kawałki jabłka i posyp uprażonymi orzechami. Jeśli lubisz dosłodź miodem.