2015/12/07

Budyń z chia z konfiturką jabłkowo-pomarańczową

Nasionka chia to kolejne superfood, które wypróbowywuje w mojej kuchni. O jego właściwościach napiszę w kolejnym poście. 
Budyń z tego przepisu jest sporą dawką energii bez glutenu i bez zbędnych kalorii. Jest mega prosty w przygotowaniu i w mig znika z miseczek. Nie zawiera białego cukru, dlatego jest idealną alternatywą na deser dla osób na diecie, diabetyków czy Waszych pociech. Lecz jeśli potrzebujecie nadać mu słodyczy możecie polać go miodem lub dosłodzić stewią. Dodatek pomarańczy, jabłek i cynamonu doda mu wyjątkowego smaku, do którego będziecie chcieli wracać.

Porcja dla 2 - 3 osób




Składniki:

  • 3/4 szklanki ciepłego mleka,
  • 2,5 łyżki nasion chia,
  • łyżeczka niesłodzonego kakao DecoMoreno,
  • pół pomarańczy,
  • 2 małe jabłka,
  • pół łyżeczki cynamonu,
  • łyżka wiórek kokosowych,
  • miód do smaku
Przygotowanie:

Dzień wcześniej zalejcie chia ciepłym mlekiem i mieszajcie do momentu aż zaczną lekko żelować, ok. 3-4 min. Wstawcie do lodówki na noc.
Do przygotowania konfitury będą nam potrzebne obrane i pokrojone w niewielkie kawałki jabłka, pomarańcza, cynamon i 3 łyżki wody. Wszystkie składniki powinny dusić się na małym ogniu do momentu rozgotowania, następnie należy je zmiksować blenderem i ochłodzić.
Zżelowane chia wyjąć z lodówki i wymieszać. Do misy blendera przełożyć całość lub 8 łyżek, dolać 1/3 szklanki zimnego mleka, kakao i wiórki kokosowe. Całość zmiksować. 
Na spód miseczki nałożyć  konfiturę i budyń z chia. Całość ozdobić resztą konfitury i wiórkami kokosowymi, można polać łyżeczką miodu.