2017/04/02

Pudding chia z owocami

Nasionka chia to drobne ziarenka, które można dodać do sałatki, jogurtu czy koktajlu. Nasionka należy odpowiednio wcześniej przygotować. Wystarczy na kilka godzin lub na noc odstawić do lodówki zamoczone w wodzie, soku lub mleku. Wedle własnych upodobań. Powstały pudding, do którego można dodać dowolne składniki jest alternatywą dla  owsianki lub kanapek. Nasionka chia mają liczne właściwości prozdrowotne, dzięki czemu są zaliczane do superfood. Zawarty w nich wapń jest lepszym źródłem od mleka. Ponadto zawierają pełnowartościowe białko, błonnik oraz kwasy omega-3. 
Do mojego deseru dodałam mleko roślinne kokosowe co sprawia, że jest deserem bez laktozy. Wzbogacone o kwaśne kiwi, pomarańczę oraz ekspandowany orkisz z dodatkiem miodu i suszonej żurawiny jest pysznym, sycącym śniadaniem.

Porcja dla 2 osób

Składniki:
  • 3 łyżki nasion chia,
  • szklanka mleka roślinnego,
  • 1 pomarańcza, 
  • 2 kiwi,
  • 3 łyżki ekspandowanego orkiszu,
  • dodatkowo: łyżeczka kakao, 2 łyżki wiórków kokosowych
Przygotowanie:

Nasiona chia zalać mlekiem, wymieszać i wstawić na noc do lodówki. Po 15 minutach od wstawienia wymieszać.
Pomarańczę i kiwi pokroić w drobną kostkę, wyłożyć połowę na dno 2 szklanek. Wlać zżelowane nasiona chia. Na wierzchu ułożyć pozostałe owoce oraz orkisz. Można posypać wiórkami kokosowymi. Jeśli mamy ochotę na kakaowy deser  chia wymieszać z łyżeczką gorzkiego kakao.